18 Aralık 2015 Cuma

ÇOCUKLARDA İNAT : SINIR KOYMA

Batu'yla hem daha sağlıklı bir ay geçirmek için hem de kafamda biriken kuruntulardan kurtulup doğru bilgilerle kendimi yenilemek için her ay Jou Jou 'ya  gidiyorum.Seminerlerde doğru ve temiz bilgiye ulaşıyorum sorularıma birebir ve net yanıtlar buluyorum.Ve sonunda kendimi iyi hissediyorum.....

Bu ay seminer konusu ;çocuklarda inat idi.Benim gibi bir anne topluluğu olarak koşa koşa gittik bu konuyu duyunca ....
Sevgili Gül Çelik giriş konuşmasıyla bizim ne kadar yanlış bakış açısıyla çocuklara 'inatçı ' dediğimizi bize anlattı.

Her çocuğun her yaşının özellikleri olduğunu ve bu sırada dünyayı tanımak , anlamlandırmak için tepkiler verdiğini bizim buna karşın sınırlarımızı koymamız gerektiğini açıkladı.

Sınır koymalıyız çünkü gerçek hayatta hepimiz sınırlar içinde yaşıyoruz ve tehlikeden uzak ,doğru bir çocuk olması için , iyi bir insan olması ve  kendi sorumluluklarının farkında olabilmesi için  ve hatta kendi sınırlarını da doğru yerde doğru şekilde koyması için ;onlara sınırlar çizmeliyiz ve bu sınırlar içinde özgür olduğunu ona hissettirmeliyiz .Çünkü biz ebebeyniz ve hayatı bizimle öğreniyor ve anlamlandırıyor .

İşte bu güzel bilgileri sıcacık bir ortamda dinleyince içinde kendinizi de rahatça ifade edebildiğiniz ve sorularınızın gerçek yanıtlarıyla eve dönmek mutluluk hissini arttırıyor .Çocuğunuzla olan zamanın kalitesini arttıyor ve kendinizi iyi hissediyosunuz. Ben yaklaşık iki senedir böyle yapıyorum çok mutluyum ....:)


2 yorum: